Kip.Kiplekker 2017

KIP actueel | Young Poultry People

Young Poultry People

De jonge vleespluimveehouders willen via foto’s, filmpjes en vlogs (video blogs) het echte verhaal van de Nederlandse vleespluimveebedrijven laten zien. „Jonge mensen zijn vooral actief op Facebook en Instagram dus daar zijn wij ook mee gestart,” aldus Mart Coolen.  De initiatiefnemers willen een platform creëren waar jonge mensen uit de vleeskuikensector zich bij aan kunnen sluiten, om samen een eerlijk en persoonlijk verhaal naar buiten te dragen en hun bedrijven laten zien aan de consument.”

Drijfveer voor initiatief

Suzanne Wolfs: „We hebben heel bewust gekozen voor de doelgroep jongeren tussen de 16 en 35 jaar. Omdat wij zelf allemaal van deze leeftijd zijn en in onze eigen omgeving steeds meer vragen krijgen over wat wij thuis doen en op wat voor manier we dieren houden. Ook merk je dat juiste kennis over de vleeskuikensector bij veel jongeren ontbreekt.”

"De komende tijd stellen we onszelf voor en starten we met de eerste informatie uit de vleespluimveehouderij. We hopen op veel volgers die berichten delen zodat ook veel burgers het echte verhaal horen,” zegt Mart Coolen.

De initiatiefnemers ontvangen graag een bericht van jonge mensen (18-35 jaar) werkzaam in de vleespluimveehouderij die hun bijdrage willen leveren aan dit initiatief. Berichten aan Young Poultry People kunnen gestuurd worden via een persoonlijk bericht op hun facebook-pagina.